Rodzaje przeglądów i czynności serwisowych.
1. Przegląd zerowy (fabrycznie nowy rower ) – obowiązkowy przegląd, który powinien zostać wykonany przez sprzedawcę roweru.
Rowery zakupione w KM Bike 0zł.
Rowery NIE zakupione w KM Bike 150zł-250zł.
Rozpakowanie roweru z opakowania transportowego
Zamontowanie pedałów ( na smar)
Ustawienie kierownicy w położeniu jazdy oraz dokładne jej dokręcenie.
Ustawienie i montaż siodła oraz sztycy.
Ustawienie zawieszenia jeśli istnieje taka możliwość i konieczność
Dokręcenie połączeń śrubowych.
Dokręcenie śrub mechanizmu korbowego.
Sprawdzenie oświetlenia i stanu ułożenia opon.
Regulacja hamulców oraz przerzutek.
Podciągnięcie szprych oraz centrowanie kół jeżeli jest to niezbędne.
Uzupełnienie powietrza w ogumieniu.
Usunięcie z powierzchni śladów zanieczyszczeń.
Dokładnie wypełnienie metki handlowej wraz z kartą gwarancyjną.
Przegląd gwarancyjny (między 30 a 60 dniem od daty zakupu, wyjątek stanowią rowery zakupione między 1 listopada a 31 stycznia - przegląd może zostać wykonany do 31 marca). 60 zł do 140 zł.
Kategoria Ebike – 140zł
Kategoria PRO – 120zł
Pozostałe – 90zł
Junior/Kids – 60zł
regulacje układu napędowego
dokręcenie śrub i nakrętek
sprawdzenie i regulacja luzów części łożyskowanych
sprawdzenie naciągu szprych
kontrola mechanizmu korbowego i elementów układu napędu
kontrola stanu mocowania kół
kontrola stanu ogumienia
sprawdzenie stanu hamulców i regulacja
sprawdzenie sprawności i skuteczności działania pozostałych podzespołów roweru
Przegląd podstawowy L – koszt 180 zł.
oględziny roweru - wizualne sprawdzenie połączeń spawanych i powłoki lakierniczej
sprawdzenie ogumienia - uzupełnienie ciśnienia w kołach do zalecanego przez producenta opony, ułożenie opony
sprawdzenie luzów w kole przód - likwidacja luzów piasty i skontrowania stożków
sprawdzenie luzów w kole tył - likwidacja luzów piasty i skontrowania stożków
sprawdzenie luzów w mechanizmie korbowym i dokręcenie pedałów - likwidacja luzów mechanizmu korbowego
sprawdzenie luzów w kierownicy - likwidacja luzów łożyska kierownicy
sprawdzenie ustawienia przerzutki przód - ustawienie i regulacja przerzutki
sprawdzenie ustawienia przerzutki tył - regulacja przerzutki
sprawdzenie ustawienia hamulca przód i tył - ustawienie klocków i wyregulowanie hamulców
sprawdzenie oświetlenia instalacji elektrycznej
sprawdzenie połączeń śrubowych
sprawdzenie zużycia napędu
sprawdzenie napięcia szprych tensometrem i w razie potrzeby poprawa naciągu szprych
smarowanie łańcucha oraz goleni amortyzatora
Mycie roweru
* W PRZYPADKU KONIECZNOŚCI WYMIANY KTÓREGOŚ Z ELEMENTÓW DOLICZAMY DODATKOWY KOSZT USŁUGI ZGODNIE Z CENNIKIEM SERWISOWYM ORAZ KOSZT UŻYTYCH CZĘŚCI.
Przegląd rozszerzony XL – koszt 330 zł - 420 zł + użyte części (w przypadku piast planetarnych + 50zł, rowery z wewnętrznym prowadzeniem linek , na pełnym zawieszeniu do ustalenia indywidualnie)
oględziny roweru - wizualne sprawdzenie połączeń spawanych i powłoki lakierniczej
sprawdzenie ogumienia - uzupełnienie ciśnienia w kołach do zalecanego przez producenta opony, ułożenie opony
serwis piasty przód - mycie, kontrola i oględziny łożysk, wymiana smaru
serwis piasty tył – mycie, kontrola i oględziny łożysk, wymiana smaru
sprawdzenie luzów w mechanizmie korbowym i dokręcenie pedałów, koronek – uzupełnienie smaru, demontaż, kontrola i ponowny montaż suportu
serwis łożysk kierownicy, czyszczenie, kontrola, wymiana smaru, regulacja
sprawdzenie naciągu szprych za pomocą tensometru - dokręcenie luźnych szprych, wycentrowanie kół i w miarę możliwości wyrównanie napięcia szprych.
sprawdzenie ustawienia przerzutki przód - ustawienie i regulacja przerzutki
sprawdzenie ustawienia przerzutki tył - regulacja przerzutki, serwis sprzęgła przerzutki (jeśli występuje) ewentualna wymiana linek i pancerzy
prostowanie haka przerzutki w razie potrzeby
wymiana napędu w razie potrzeby
sprawdzenie ustawienia hamulca przód i tył - ustawienie klocków i wyregulowanie hamulców, ewentualna wymiana linek i pancerzy
sprawdzenie instalacji elektrycznej (oświetlenie)
sprawdzenie połączeń śrubowych
pełne mycie napędu
smarowanie łańcucha oraz goleni amortyzatora